diumenge, 6 de desembre del 2015

QUÈ ÉS INTERPRETAR?



       Aquesta serà una de les propostes més habituals a l'aula per a anar preparant les PAU's.

       Per a començar, posarem mans a l'obra  "L'artista desesperat davant la grandesa de les ruines antigues"(1778-80) de Johann Friedrich Füssli.   El procediment: tinta xinesa!



        Tot seguit, us mostre algunes interpretacions fetes pels alumnes d'acord al criteri de canvi. Podeu comprovar que es poden realitzar diversos canvis en una mateixa resolució però, sempre i quan estiga la demanada.

                         Javier Roig canvià fonamentalment la forma i l'afegí textures. La línia de contorn dels diferents elements quedà ondulada i el seu interior texturat amb certa homogeneïtat mitjançant una xarxa triangular. Veïem clarament que la composició no canvià, resultant la mateixa.

                      En canvi, Mari Nieves Miras va resoldre la interpretació canviant bàsicament la composició. Com podem observar, els tres elements principals, les dos peces escultòriques i la figura humana, quedaren disposades  en altres llocs diferents als originals de Füssli. El fons continuà quedant emparetat i amb el manteniment dels tres elements tot junt ajudà a identificar l'obra de referència ja que, també resolgué amb bastants canvis de formes.

    Nacho Morant va realitzar una interpretació bastant interessant al ubicar els diferents elements en un entorn ben distint i convertir les peces escultòriques en objectes com una senyal o una taula. Podríem percebre tot tipus de canvis possibles en aquesta resolució: composició i formes en major medida i, textures en menor grau. A més a més d'afegir-li altres elements com televisió o porta, el format quedà disposat en una orientació horitzontal.
    La textura similar a la de Füssli en la paret, la forma del peu i l'actitud de la figura humana es mantingueren com a nexe d'unió amb l'obra original per tal de poder-la identificar i relacionar.
    Aquesta resolució conté altres matissos interessants en la seua lectura però, no em toca comentar-los a mi, us el deixe per a la vostra percepció.

                    Aquesta altra interpretació és de Paloma Ortiz on un raig destructor emès des del dit escultòric es direcciona fins a trobar a l'humà. Tècnicament, la composició es manté però, està plena de textures amb tècniques tan diverses com l'esguitxada, la estampació, el bufit, el dibuix a línia,...

                   La interpretació de Paula Teruel només mantingué la composició ja que canvià fonamentament les formes i introduí textures i tons diversos.

                         Per últim, us mostre la que va fer Anna Ramon. Desprès de comentar-vos uns quants treballs. Quins canvis observeu que realitzà?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada