diumenge, 24 de gener de 2016

PRÀCTICA 7: CANON GREG

              Ja sabem que l'art egipci estava dotat d'unes normes pràcticament immutables al llarg de vora els 3000 anys d'història que abarcà, on la llei de la frontalitat i el hieratisme eren les seues senyes d'identitat.
             Ara comprovarem com la escultura grega també estava dotada d'unes normes i que, en un principi, en època arcaica, tenia certes resemblances a la egípcia però que, a diferència d'aquesta evolucionà enormement arribant a una perfecció tècnica i uns ideals estètics font d'inspiració per èpoques posteriors.
Escultura grega from escriurealaxarxa

             Ací us deixe la quadrícula per a dibuixar un Kuro. Al seu costat un canon egipci per a què compareu.

             Una vegada introduits en matèria, et deixe també aquesta presentació per a ampliar informació sobre el canon de bellesa al llarg de la història.


               Arribats a aquest punt, estem preparats per a abordar la pràctica 7 en la que, ens endinsarem en el món del dibuix artístic en companyia del carbonet, el llapis compost, l' esfumí i un paper Ingres. Per a la qual cosa, ens traslladarem a l'aula de dibuix on la Venus de Milo ens servirà de model per a l'estudi del canon greg d' època helenística.
               Si cliquem ací  trobarem informació addicional sobre la Venus. I en  aquesta.
               I per supost, podeu navegar molt més. La Venus és una de les escultures de "bulto redondo" més bella i captivadora. Sens dubte, amb un canon ben aconseguit que, amb un ús formidable del "contrapposto" la fa especial. Si a més a més, se li afegeix una autoria dubtosa i una història del per què no té braços, la Venus resulta irresistible.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada